onsdag 20 april 2011

Oj vad trött man kan bli av så här långa dagar! Jag vill ha en liten varm kaninunge att lägga mot magen. Som ett fluffigt element. X jobbar kväll och jag har den mjukaste huden någonsin att lägga händer på. Jag blir så TRÖTT av haters också. Håll inte med allt jag säger, visst. Men TAGGA NER! Alltså jag är tillräckligt trygg i mig själv för att kunna ha åsikter om hur andra är och klär sig. Orka osäkra anonyma töntar.

Men det var inte DET jag ville skriva.

När jag var liten hade vi alltid kaniner vi kunde passa på landet. De fick kaninungar lagom till sommaren och jag brukade leta upp de största maskrosbladen som fanns och titta på när mamman plöjde igenom det på rekordfart. Ibland tävlade vi med olika kaniner för att se vem som åt snabbast. Jag tror att rekordet låg på sju sekunder.
Så söta!
source unknown

translation: SUCH a long day. I'm tired and want to have a soft cuddly bunnyrabbit against my stomach. Especially whrn pepole are such idiots and haters. I mean COME ON, you don't have to agree with me, I'm secure enough in myself but to hides behind the internet and just be stupid. Just grow up.
What I wanted to write was about when we were small. we had rabbits close to my summerhouse. We used to give them dandelion leafs and compete to see who ate the fastest. they were so cute!

5 kommentarer:

  1. Ja, kan tro en liten tröst kan behövas - vilka kommentarer! Vadan denna aggressivitet? Har folk ingen humor? - take it easy people, no need to chop off heads here!

    SvaraRadera
  2. @Paula – jag saknar inte humor! jag tycker bara det är jävligt irriterade att folk sätter sig på höga hästar och använder besserwissiga kommentarer om andra för att förhäva sig själva.
    Inte det minsta roligt faktist!

    SvaraRadera
  3. @Lina – haha, you proved my point! Och hur skulle det gagna henne? Hon är ju anonym ju!
    @Söderböna – stå på dig, bra att du inte låter neggogänget ta ner dig, kändisar lägger ju upp sig själva för allmän beskådan – så de får tåla lite tycker jag.

    SvaraRadera
  4. I have a sense of humour! I find Frida HILARIOUS

    SvaraRadera
  5. SO glad you are treating yesterday's debacle with the contempt it deserves Frida! I'm really embarrassed I was a part of it, but sometimes you've just got to speak up!!

    Stay strong and don't let idiots get you down!!!

    SvaraRadera