lördag 23 april 2011

Så det är påsk. Det betyder att folk vill fira, och inte mig emot - men hur väljer man fest när alla verkar ungefär lika sjyssta?

Ikväll tror jag att det blir middag med sällskap nummer ett, för att lämna dem lagom efter efterrätten och gå vidare till sällskap nummer två som lovar att kvällen kommer att bli ett påskägg fullt med musik, skratt, dans och drinkar i påskens alla olika färger.

Kommer ni ihåg när f12 var med i djurskandal för sina målade kycklingar på cirkusfesten? Jag tänker på det nu när det är påsk och hundra tusen ägg får sätta livet till. Det var någon som sa att äggförsäljningen vid påsk är densamma som om varje svensk skulle äta ett ägg i timmen. Det är en jävla massa ägg.

Men nu är det fint väder. Det är påsk och söder har öppnat alla sina dörrar för folk att trilla ut och ha folkfest i parker. Jag ska äta ett ägg faktiskt (får ligga i om jag ska hinna äta 24 stycken) och sen är det dags att göra en dag av det här!

http://twilasvintage.fatcow.com

translation: So it's easter which means a lot of parties here in Stockholm - but which one to choos? Swedish people eat a LOT of eggs during easter, according to a friend it's like we eat one egg/hour this holiday. Crazy - I better start now so I can manage to keep up. It's a beautiful day. I'm off to make it a great one!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar