söndag 6 februari 2011

kolsyra i bröstkorgen

http://cdnimg.visualizeus.com/thumbs/09/05/03/bed,girl,ilike,alone,bedroom,blanket-ffe793aced234fbde99b8ebd399ea99e_h.jpg
Hur mycket önskar jag att det där var jag? 
Det har varit en sån himla dagen efter idag. Solen väckte mig vid nio (inte något man ska klaga på, men). Det kan i och för sig ha varit den lätta panik-känslan som har suttit i min bröstkorg som kolsyra hela dagen. Sånt brukar man ju inte kunna sova med, menar jag.

Vi var ute igår. Det var galet. Kanske inte en så bra grej. Jag orkar inte tänka på det.

Det kändes lite som att det låg vår i luften idag. Solen värmde faktiskt, och det var kanske en miljon människor på promenad. Jag och kompis satt och drack kaffe i våra stora fönster. Sen hade jag så sjukt mycket att göra att jag sprungit runt stan hela dagen för att fixa. Kommer att vara upptagen hela dagen imorgon och det gäller att vara förberedd. Så jag har inte hunnit känna efter alls.

Det där med mr handsome. Jag vet inte. Han kanske bara är någon sorts stekare som är van vid att tjejer faller för honom till höger och vänster. Jag är inte en sån tjej. Om han inte vill träffa mig så fine. Jag har fullt upp i alla fall. Så länge han inte ljuger om det. Min mobil var i och för sig rätt pubertal igår. Vem vet.

Ikväll är en sån kväll som jag inte kan bärga mig tills jag får lägga mig emellan nytvättade stärkta lakan. Som att de ska smitta av sig lite på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar