lördag 26 februari 2011

löningslördagslägesrapport

Jag är kanske inte bäst i världen på att uppdatera bloggen alla gånger...jag är verkligen inte hemma så mycket. Så snart jag har tid vill jag bara vara med honom, förutom att vännerna och familjen och jobben ska ha sin beskärda del av Frida-kakan. Jag springer runt med ett fånigt leende på läpparna, och det kanske inte är det roligaste att skriva om...


Sååå - några andra vardagsobservationer istället då:
-Nu har vintern varat i ungefär femtusen år. Det har varit helt förskräckligt kallt hela veckan, verkligen. Jag längtar tills det är shortsväder och de enda plagg man måste matcha är tre: linne, shorts, sandaler. Åååå! Ge mig balkongpicknick och solglasögon.

- Imorgon måste jag dock inte gå ut en enda sekund! Har blivit lovad frukost på sängen och är leeeedig. Helt okej en vintersöndag!

- I LA är det tydligen +15 grader, vilket mr handsome gärna tjatar lite om...





  (bild ala clip-art! För den riktiga retro-90tals-känslan)



- Har observerat lite hemvanor och kommit fram till att det är stökigast hos *skådisar under premiär- eller inspelningsvecka (mr Hs kompis, tex), *fyra fartiga tjejer i kollektiv (hemma hos oss) och *nyutflyttade tonårspojkar från landet (roomies lillebrorsa)
- Däremot är det mest städat hemma hos *studenter som skriver uppsatser (kompis försöker skjuta upp skrivandet tror jag), *blivande småbarnsföräldrar (min ena brorsa) och *oinspirerade frilansare (samma som i studentfallet tror jag)

- Imorgon är det Oscarsgala och festligheter här i öster också!

Nu - springer vidare ut i denna lördag. Ursäkta smörgåssmulorna i det här inlägget. Fick bli en blogglunchpaus!

translation: blogging and eating lunch... my life is crazy busy, and I want to spend as much time with mr handsome as possible (as well as friends,family,work) so I haven't been the best blogger. Here are some of my random thoughts at the moment!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar