måndag 7 mars 2011

darling decadence

Galen helg. Var inte hemma förrän sentsent igår kväll. Ganska exakt tjugofyra timmar efter att jag gått ut kom jag tillbaka hem. Och då var jag så trött att det inte var någon mening att försöka blogga något. Men nu är det ny vecka! Det går i rasande fart.



http://6n5p.info/post/2404850214/decadence-in-motion
 Lördag kväll. Vad ska jag säga. Dekadens i fina kläder. Vid kvart över ett började festhumöret komma igång ordentligt. Sen bara fortsatte det uppför ett bra tag. Ingen ville behöva avrunda. Jag och några andra drog från festen vid tre, tog några drinkar på Berns innan stängning och hamnade igen ute i natten. Kylan (och kanske alkoholen) gjorde att det kändes som en o-verklighet. Allt var möjligt. Ungefär. Då i alla fall. Vi ville inte hem. Ingen ville hem. En av männen hade stulit med sig en flaska bacardi från festen. Jag hade hängt in den i min väska i garderoben. Vi ville festa meramera, så någon kom på att vi skulle bryta oss in på hans gamla kontor. Han hade fortfarande koden och sa att det inte skulle vara mer med det. Allt kändes tillåtet och självklart. Haha. Vi vaknade till vid tio-rycket av att solen letade sig in genom fönstren. Vi vädrade ut den värsta cigarettröken och jag och tjejkompis sminkade om oss på kontorstoaletten så snabbt vi någonsin kunde. Men ingen går väl till kontoret en söndag? Vi drog oss en bra bit bort för att käka flottig brunch på Mosebacke och skratta bort alltihop till deras livejazz. Jag tror det är lugnt. Vem kollar övervakningskameror om ingenting verkar ha hänt? Jag hoppas att inget hände i alla fall. Inget som jag minns. Hm.


Ja sen har tillbringades dagen i fnissigt sällskap innan jag totaldäckade i min egen mjuka säng. Och idag har jag fått ha sovmorgon. All good.



http://www.decadentlifestyle.net/wordpress/wp-content/uploads/2011/01/
tumblr_l2nnwdXqbq1qzccmno1_500.jpg
translation: Saturdays party was crazy and awesome. We wanted it to never end, so we snuck into a friends old office building. Maybe not the best idea ever, in looking back. But i don't think anything happened that was too bad. Yesterday we had brunch and laughed it off, i spent all day with my friends and then i passed out in my bed. Sorry for not blogging, but at least today i have a late morning!

1 kommentar: