söndag 20 mars 2011

sol- och måndag

Kära vintern. Det har varit trevligt att umgås med dig, men jag känner att vi borde gå åt varsitt håll. Jag har träffat en annan. Igår och idag har vi umgåtts och det känns rätt liksom. Ibland måste man bara inse att det är dags att gå vidare. Jag går vidare. Med våren.

okänd källa


Det har varit en sån fin helg! Solsken och smältsnö som skvätter under skorna. Man kan ju bli bortskämd av mindre. Och nu har vi tillbringat kvällen med mat och skitsnack och bakistunga ögonlock. Har kollat på månen som växte fram som ett brandgult klot, men nu har bleknat och kollar på oss från rekordkort avstånd.

svd.se

Det finns de som vill sammankoppla månen med naturkatastrofer och kaos. Och det är mycket som händer nu. Men jag skriver inte en politisk blogg, och inte en nyhetsblogg.
Ytligt eller inte,
den här bloggen måste få handla om mig. Mitt liv. Mina små och stora framgångar. Mina små och stora problem.
Världen är runt omkring oss, och jag är inte blind för den. Jag bara skriver inte om den här.


translation: A weekend of sun and the moon is closer to the earth than ever. I hope winter is finally over. + a disclaimer that this blog will keep being about me and my life. I'm not blind to what's going on in the world, i just don't write about it here..
 

1 kommentar: