fredag 25 mars 2011

Kaffe, filmjölk och sol utanför fönstret.
Hade morgonmöte idag klockan sju!

Jag har skrollat igenom några andra bloggar. Slås av hur himla duktiga vissa är. Och hur himla ytliga vissa är. Och vissa är roliga, smarta, fyndiga - eller får mig sugen på att baka macarons.

Det är kul. Men så finns det gånger som jag bara "va?". Skulle person x skriva om person y, om det fanns möjlighet att någon läsare visste vem den ena, eller båda, var? Den här gråzonen mellan anonymitet och offentlighet är jävligt spännande. Och jag vill inte kasta sten i glashus, men alla mina vänner vet ju vem jag är och de flesta känner till bloggen. Om man inte har några vänner online kanske man lockas till att fantisera och fabricera. Och då är det farligt om man använder sig av personer i sin omgivning som finns på riktigt.

Sådant underhåller jag mig med att tänka på innan jag fortsätter dagen. Om exakt 28 minuter!

http://keronanddiana.tumblr.com/


translation: Had a morning meeting at seven! Now I'm surfing around some blogs. Some people are so interesting and funny and smart. Some people are sow shallow. And sometimes i think about the grey area between being anonym and being public, and how stupid it is when people fantasise and use real people in their blogs. Because they might read it and be like "what?". I don't want to be a hypocrite - all my friends know about me online. If they didn't maybe I would also start lying? 
Off to continue this day! In exactly 28 minutes!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar