onsdag 9 mars 2011

mot väggen

Jag vet inte om ni minns det här inlägget. När jag blev anklagad för att ha haft ihop det med en gift man? Jag sa att jag bara skickade mail till honom men det är kanske inte hela sanningen. Vi träffades på modeveckan här i Stockholm, och han sa att han kunde fixa biljetter till några visningar i London åt mig. Det såklart man nappar på det.

Han var väldigt flirtig, det kan jag inte säga emot. Oerhört amerikansk med komplimanger och stora skratt. Såklart man blir lite charmad av det. Men det var han som drev på, jag bara lät honom fortsätta. Kan väl inte hjälpa att han stötte på mig? Inte visste jag att han var gift heller.

Det är så förlegat att tjejer alltid anklagar andra tjejer i såna här situationer. I det här fallet blir det extra tydligt att jag inte gjorde något fel. Jag var singel och utnyttjade en väg till ett potentiellt mål. Nu blev det inget london för mig, men istället någon sorts tjafs. Rätt onödigt, tycker jag.

Hade jag varit i ett förhållande samtidigt hade vi båda varit i samma sits. Om jag visste något om honom eller hans relationsstatus eller känt hans fru hade mitt beteende kanske varit opassande. Men inte i det här fallet, det tycker jag verkligen inte. Det är svårt i kärleksrelationer. En evig balans. Det gäller att inte tappa bort sig själv. Och det gäller att kunna se hos vem felen ligger när något blir fel. I det här fallet - hos honom. Vi kallade honom tillochmed för flirt-amerikanen under kvällen.

Det var bara det.


http://iheartquotesle.tumblr.com/page/6
translation: going back to what happened last week when i was accused of getting together with a married american. I knew who he was, he flirted with me at one of the stockholm fashion parties. i didn't invite it, but didn't say against it either. He said he'd send me to london fashion week, and i would have loved to go. I think it's really tiring that women always blame "the other woman" instead of seeing the real problem which is with the man - specially in this case where i didn't know anything about him or his wife. I don't think i should  be blamed because someone is hitting on me!

2 kommentarer:

  1. Told you to stay away from all that - they are bad people and should not be trusted.

    SvaraRadera
  2. Nice of you to admit it finally. *boring*

    SvaraRadera