fredag 11 mars 2011

om igår, relationer och mojito som knastrar mellan tänderna

Jag faller inte i förälskelse särskilt ofta. Men jag älskar att kolla in andra par och hur folk beter sig när de är kära. Typ tänka mig hur deras typiska dag skulle kunna se ut. Vem som vaknar först och om de äter frukost tillsammans. Hur de rör sig i sängen. Vem som förför vem. Om de delar på matlagningen. Varför de föll för varandra.

Ibland blir det en massa frågetecken. Som att jag inte ens kan inbilla mig vem som föll för vem eller varför. Vad som får dem att fortsätta att gå runt och tråna. Det behöver inte handla om etablerade par. Det är lika konstigt med folk som går och längtar efter något de aldrig kan få.

Typ straighta kvinnor som blir kära i någon som är bög. Vad är grejen med det? Vad är lockelsen? Är det längtan man är ute efter då? Fantasin som aldrig kan bli befläckad av en verklighet?
Jag undrar.

http://weheartit.com/entry/7219260

Fast egentligen tänkte jag skriva om något annat. Typ gårkvällen. När det är sådär jävla grått som det var igår är kommer kvällen som en räddning. Det blir mörkt men så mycket luftigare. Vi hade det så himla fint. Jag valde att låtsas att sommaren är runt hörnet och drack genomgående mojitos under kvällen. Roligare än öl.

Sidospår - det känns som den där amerikanska mannen förföljer mig. Alltså, inte på riktigt, men han dyker upp hela tiden. Först på modeveckan, sen genom den där bloggen, sen var han såklart ute igår. Såg honom direkt när jag kom in, och fattade inte varför jag kände igen honom först. Sen blev jag nästan orolig att fler konstiga rykten skulle florera av att vi var på samma ställe (paranoid ofta??). Men han var där med en stockholms-tjej som verkade vara hans nya...och jag höll mig undan så gott det gick.

Vi stod i toakön samtidigt. Alltså, jag och tjejen, inte amerikanen. Eller jag kom ut ur toaletten när hon stod och sminkade sig. Så jag frågade om hon hade en mascara att låna mig, sen kunde jag inte hjälpa att börja prata med henne. (mojito, var det ja!) Hon pratade typ helt lyriskt om amerikanen och sa att de hade träffats och blivit superförälskade och han hade haft så himla dåligt samvete över sin fru, att han först gjorde allt för att slippa behöva skilja sig. Men "man kan ju inte hjälpa vem man blir kär i". Jag vet inte. Hon gick ut till honom sen. Jag låtsades som att jag inte såg dem. Fyfan vad jag dansade igår!

Jaa, det där med förhållanden alltså. Ibland blir det verkligen en massa frågetecken.


translation: I don't fall for people very often, but i love watching people who are in love or have crushes. There´s a lot of question marks sometimes. Like women who fall in love with gay men. What's up with that? 
Yesterday night was great fun, lots of dancing. But I met that american man again (is he stalking me? :P) Or, I saw him, he was out with his new girlfriend who is a Stockholm-girl. I started talking with her in the bathroom, about falling in love and not being able to help who you fall for. I don't know.
Anyway, since yesterday was so grey I decided to pretend it was spring all evening and only drank mojitos. I love it when the sugar crunches between your teeth!










2 kommentarer:

  1. Är detta verkligen sant, eller driver du och Talesofsödermalm med läsarna? Skriver ni ett manus tillsammans? Ibland undrar man för det går väldigt fort i svängarna, hos er båda. Men ni tycks ju få läsare...

    SvaraRadera
  2. haha, VA?!?!
    Jag fattar inte riktigt om du är seriös?
    Okej att jag e anonym, men jag har väl berättat tillräckligt om mig själv för att inte förknippas med henne?
    Jag har inte pratat med henne utanför bloggen och planerar INTE att söka upp henne heller.
    Haha, efter idag (bara jobbjobbjobb) känns det iofs kul om mitt liv kunde vara liiite mer som en såpa. kram!

    SvaraRadera