torsdag 31 mars 2011

a day in the life of - en gårdag steg för steg

http://millabarsk.blogg.se/2010/june/fruktsallad.html

 
Väckarklocka 7.30.
Nyduschad frukost klockan halv nio. Roomie har stuckit men lämnat nybryggt kaffe = nice! Gjorde en fruktsallad av alla sorters frukter vi hade hemma. Banan, kiwi, äpple, apelsin, päron, russin. Och lite rårörda lingon för mer feeling. Gott + gott = gott.












http://live-life-sunny-side-up.tumblr.com/



Lämnar hemmet 9.00

Tog bussen för en gångs skull (lite småbråttom till ett möte).









http://princessfrivolous.blogspot.com/


Fortsatt möte 10.00
Extra plus för möten med gott kaffe och riktigt fluffiga croissanter.











http://matklubben.se
12.00 business lunch
Blev bjuden på lunch för att prata lite om ett projekt jag var med i för några år sen. Alltid kul att delge sina erfarenheter.  Jag åt en sjukt god chèvre-sallad som skulle gjort sig bra på bild, men jag har ju aldrig med någon kamera!






13-18.00 Fotojobb
Lite komplementbilder till förra veckans plåtning, den här gången härliga spexiga gruppbilder. Mycket skratt, kaffe och lösgodis för att hålla humöret uppe.



18-20.00 Hemma
Svara på mail, få i sig mat, vattna blommorna (stackars eftersatta tulpaner som nu verkar må bra igen i nya vaser). Bytte kläder för att bege mig ut igen.






20.00 Drinkar med finaste!
Var ute och drack bärs och lite glassigare drinkar på söders trevligaste, och vårt stammishak. Pratade om sol och värme i LA med en av mina hemvändande vänner, och längtade lite efter högsommar och nattbad vid Långholmen. Jag är inte så sugen på USA, men det är så himla kul att höra folks berättelser om hur de har det utomlands tycker jag! Alla var på strålande humör och vi fick sitta kvar tills lite efter stängning innan vi dansade hemåt allihop.




02.00 Let's call it a night.
Trött men glad. Alltid kul att ställa klockan till om sex timmar. Sminkade av mig och drack kamomillte med roomie. Pratade viktigheter: världsläge, kärnkraft, politik och om det har funnits någon som toppar Marlon Brandos helråa snygghet i sin ungdom? Sen kraschade vi i våra sängar.

= bara en helt bra dag.




translation: This is my day hour-by-hour yesterday. A regular good day! I think google translate will do the trick if the pictures aren't enough :) (not my pictures ofcourse, as I neverever manage to bring my camera....)

1 kommentar: